Algemene voorwaarden
Idente. Voor wie?
Idente staat voor het begrip identiteit. Het betekent dat wij een specifiek idee hebben hoe wij mondzorg willen leveren en welke patiënten daarbij passen. 'Comprehensive Dentistry' heet dat in de Engelse taal. Alomvattende mondzorg. Wij zijn dan ook geen voorstander van 'gemiddelde' tandheelkunde. Het betekent dat wij meer doen dan alleen röntgenfoto's maken, gaatjes vullen en u naar de mondhygiëniste sturen. Wij wijzen u ook op problemen waar u nu nog geen last van heeft maar reeds eerder moet worden behandeld.
Vrijwel altijd zijn er latente problemen waarvan u nu geen last heeft. Vaak horen wij: "maar dit heeft onze vorige tandarts ons nooit verteld!" Dit is wat wij bedoelen met gemiddelde tandheelkunde die slechts gericht is op pijnbestrijding en korte termijn behandeldoelen waarvan u pas veel later de nadelen ondervindt omdat niet tijdig voorlichting is gegeven en behandeld.
Wij hebben ons ontwikkeld van een beperkte - lees algemene praktijk - die iedereen behandeld naar een instelling die zich gespecialiseerd heeft in een type mondzorg dat niet voor iedereen geschikt is. Het gaat vooral om de wijze hoe u tegenover u eigen gebit staat. Heeft u respect voor uw tanden en kiezen, denkt u duurzaam en op de lange termijn. Bent u voorstander van alomvattende mondzorg? Dan bent u welkom. Indien u echter bijvoorbeeld alleen naar de tandarts wilt als u pijn heeft of een vulling is uitgevallen en moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, omdat u bijvoorbeeld er liever voor kiest op vakantie te gaan, dan zijn wij als mondzorginstelling geen goede keuze voor u. Goede mondzorg is een keuze voor totale zorg. Totale - en duurzame mondzorg vergt investering nu en in de toekomst.
Zorg en loyaliteit.
U bent opzoek naar een uitstekende tandarts. Wij zijn opzoek naar loyale patiënten. Mensen met wie wij op reis gaan. Wij zijn niet op zoek naar patiënten die komen liggen in de tandartsstoel en roepen: "au...gaatje ...vullen." Wij verkopen geen gevulde gaatjes. Wij bieden een ervaring die leidt tot een stabiel, mooi en gezond gebit. Niet alleen functioneel, maar ook esthetisch. Wij zien graag dat u bewust betrokken bent bij uw mondgezondheid. Dat u uw tanden en kiezen ziet als 'personeel' in uw mond. Ook zij hebben recht op een veilige werkplek. En ze willen ook nog eens mooi zijn. Dat is heel 'menselijk'. Stelt u zich eens voor dat uw tanden en kiezen persoonskenmerken hadden. Dat wij ze konden interviewen met de vraag: wat vind u van uw baas of bazin? Zouden ze dan trots op u zijn? Of nog persoonlijker: stel dat u een tand of kies was in uw eigen mond. Wat zou u van uw 'baas' vinden? Wij proberen de 'algemene voorwaarden' voor het goed, gezond en mooi functioneren van uw gebit onder uw aandacht te brengen. Bewustwording is daarbij essentieel. U moet een leven lang mee. Samen met u op reis in uw mond. Dat is de ervaring die wij te bieden hebben. Gaat u mee?
Service: u staat centraal!
Bij Idente Mondzorg doen wij dagelijks ons uiterste best om onze klanten de service te bieden die ze van ons mogen verwachten. Mocht er toch iets niet naar wens zijn gegaan dan vragen wij u contact met ons op te nemen. Onze servicedesk medewerker staat u graag te woord.
E-mail en sms-reminder: uw persoonlijke assistent!
Afspraken dienen uiterlijk 48 uur van te voren worden afgezegd. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht bij het niet nakomen van afspraken.
Om u van dienst te zijn en als service maakt Idente Mondzorg gebruik van een email- en een sms-service om uw afspraak te bevestigen en u aan uw afspraak te herinneren. Deze service is geheel kosteloos. Aan deze service kunnen echter geen rechten worden ontleend. Wanneer u een herinnerings-email of -sms niet heeft ontvangen betekent dit dus nadrukkelijk niet dat uw gemaakte afspraak niet door gaat. Niet nagekomen afspraken worden in rekening gebracht. Facturatie: uw zorg uit handen genomen!
Privacy en veiligheid: uw vertrouwen, onze zorg!
Onze nota's worden verzorgd door factormaatschappij Infomedics. Bent u niet eens met de factuur dan heeft u 8 dagen de tijd om te reclameren. Na 8 dagen wordt de factuur beschouwd als zijnde geaccepteerd. Reclameren is dan niet meer mogelijk.
Informed consent.
Bij het intakegesprek wordt een afspraak gemaakt voor het maken van een zorgplan. Een zorgplan is een in het tandartsdossier vastgelegde schriftelijke plan van aanpak betreffende de richting welke wij in overleg met u en met uw toestemming hebben gekozen om geïdentificeerde gebitsproblemen en daarbij behorende mondzorg problemen aan te pakken. Het is mogelijk dat wij van het intakegesprek en vervolgens het samen met u te bepalen zorgplan met begroting een videoregistratie maken. Onderdeel van het zorgplan is een begroting. Deze begroting wordt met u besproken en naar u beveiligd gemaild. U krijgt via digitaal ondertekenen de gelegenheid de begroting te ondertekenen. Uw handtekening betekent dat u akkoord gaat met de in het zorgplan vermelde behandelingen. U handtekening betekent dat u toestemming geeft aan Idente deze behandelingen te mogen uitvoeren. Uw handtekening betekent dat u bevestigt volledig te zijn geïnformeerd over de in het zorgplan en in de begroting vermelde behandelingen. Uw handtekening betekent dat u volledig bent geïnformeerd over de voor - en nadelen van de in het zorgplan en de begroting vermelde behandelingen en de daarbij behorende nazorg.